همکاری بعنوان مدرس با مرجع تخصصی جاوا اسکریپت ایران

مرجع آموزش جاوا اسکریپت یک پلتفرم آموزشی در بستر تجارت الکترونیک می باشد که از اساتید با تجربه در این حوزه دعوت به همکاری می نماید.  دسته بندی‌های مرجع آموزش جاوا اسکریپت بسیار گسترده می باشد، و شما با انواع تخصص ها می توانید در مرجع آموزش جاوا اسکریپت تدریس کنید.

شرط بندی به سبک جاوا اسکریپت
 مرجع جاوا اسکریپت

در زمان نوشتن یک برنامه، ممکن است شرایطی پیش بیاید که لازم باشد یک مسیر مشخصی را انتخاب کنید. در چنین مواردی، می توانید از عبارات شرطی استفاده کنید که به برنامه شما اجازه می دهد تصمیمات صحیح بگیرد و اقدامات درست را در ادامه انجام دهد.

جاوا اسکریپت هم، همانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی از دستورات شرطی پشتیبانی می کند که برای انجام اقدامات مختلف برحسب شرایط مورد استفاده، قرار می گیرد.

عبارت  if..else  

 در اینجا عبارت  if..else  را توضیح خواهیم داد:

 

جاوا اسکریپت از فرم های زیر از عبارت if..else - پشتیبانی می کند

 

دستور if

دستور if به جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا تصمیم گیری کند و دستورات را به صورت شرطی اجرا کند

Syntax

If  به فرم زیر در کدها آورده می شود:

در اینجا یک عبارت شرطی را در جاوا اسکریپت با هم ارزیابی می کنیم. اگر مقدار حاصل درست باشد، دستور(ها) اجرا می شود. اگر عبارت نادرست باشد، هیچ دستوری اجرا نمی شود.

در بیشتر مواقع، هنگام تصمیم گیری می توانید از عملگرهای مقایسه ای استفاده کنید.

 

مثال

 

 

 

خروجی

 

دستور if...else

دستور "if...else" شکل بعدی دستورات شرطی است که به جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا دستورات را به شیوه ای کنترل شده تر اجرا کند.

Syntax

در اینجا عبارت جاوا اسکریپت ارزیابی می شود. اگر مقدار حاصل درست باشد، دستور(های) داده شده در بلوک «if» اجرا می شود. اگر عبارت نادرست باشد، دستور(های) داده شده در بلوک else اجرا می شود:

مثال

کد زیر برای یادگیری نحوه پیاده سازی دستور if-else در جاوا اسکریپت به شما کمک می کند:

خروجی

دستور if...else if

عبارت if...else if... شکلی پیشرفته از if...else است که به جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا با استفاده از چندین شرط، تصمیم درستی بگیرد.

 

Syntax

دستورات if-else-if روند زیر را دنبال می کند :

این کدها، یک سری از دستورات if هستند که هر if بخشی از عبارت else دستور قبلی است.  دستور(ها) بر اساس شرط true اجرا می شود، اگر هیچ یک از شرایط درست نباشد، بلوک else اجرا می شود.

مثال

کد زیر را برای یادگیری نحوه پیاده سازی دستور if-else-if در جاوا اسکریپت، را امتحان کنید.

خروجی

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi